برق گرفتگی بر اثر تعمیر کولر آبی منجر به مرگ جوان مانه و سملقانی شد
نوشته شده توسط : مدیر

به نقل از ارتباط ها همگانی کمپانی توزیع نیروی برق خراسان شمالی , بی احتیاطی در تعمیر کولر آبی رنگ , جان برنا 38 ساله مانه و سملقانی را گرفت . مدیر تیم ایمنی کمپانی توزیع برق خراسان شمالی از برق گرفتگی و فوت برنا 38 ساله مانه و سملقانی خبر بخشید و اظهار کرد : این واقعه در اثر بی احتیاطی در تعمیر و خدمت کولر آبی رنگ فیس داده است . مهندس ( مرتضی رحیمی ( با اشاره بدین این‌که که‌این برنا اهل شهر قاضی از توابع شهرستان مانه و سملقان درطول روز رخداد با صعود به پشت بام خانه خویش مبادرت به تعمیر کولر آبی رنگ نموده است اذعان کرد : متوفی سوای رعایت نکات ایمنی و جدا برق اقدام به تعمیر کولر کرده بود که متاسفانه درپی برق گرفتگی , از پشت بام سقوط کرده و جان خویش را از دست میدهد . او با اظهار تاسف از این‌که با وجود هشدارها , همگی ساله در فصل‌تابستان شاهد این جور رویدادها هستیم تصریح کرد : تعمیر و خدمت کولرها و بقیه اسباب و اثاث برقی بایستی به دست کارشناس و مالک رشته این فعالیت صورت پذیرد . این مسئول خریداری کولرهایی با نشان استاندارد , نصب , فعال‌ساز‌ی وسرویس کولر بوسیله خدمت کاران مجاز , وصل کردن سیم ارت خانه به ترمینال سیم ارت کولر و به کارگیری از کلید حافظ جان , جلوگیری از ریختن آب با به کارگیری از شیلنگ یا این که پارچ بر روی پوشال های کولر و پرهیز از خدمت کولر به تنهایی و سوای انقطاع برق را اعم از هشدارهای دور از شوخی در این جهت برشمرد . تعمیر کولر آبی تهران

 

عيب يابي و تعمير كولر آبي :


عيب1 - با زدن كليد ها , الكتروموتور دو بدور وپمپ آب روشن نمي شوند .

علت1 - فيوز انقطاع است ويا حاد شده .

رفع عيب1 - ورود و خروج فاز به فيوز را بتوسط فاز متر بررسي نماييد . در حالتی که به فيوز فاز مي برسد امابا حركت اهرم آن فاز بیرون نمي شود , فيوز حاد شده‌است آن را با فيوزي نیز آمپر خودش تعويض نماييد .
عيب2 - با زدن كليد ها الكتروموتور وپمپ آب روشن نمي شود .

علت2 - در فاز يا نول اصلي ( سيم رابط ) مشكلي به‌وجود آمده .

رفع عيب2 - درصورتی که در مبدأ داخل كليد برق موجود هست , فيوز نیز سلامت است البته به ترمينال كولر برق 220 ولت نمي برسد , بطور انقطاع سيم ( كابل ) رابط در گیر اشكال شده‌است . آن را تعويض نماييد .
عيب 3 - موتور كار مي كند ولی باد كولر خنك نيست .

علت 3 - در كف تشتك آبي نیست .

رفع عيب3 - عدم وجود آب يا كافي نبودن آن مي تواند به ترک شدن تشتك كولر - نشتنمودن آب از شير اطمينان - تنظيم نبودن فلوتر ( شناور ) مربوط باشد .
عيب4 - موتور كار مي كند ولی باد كولر خنك نيست .

علت4 - واتر پمپ فعالیت نمي كند يا شلينگ رابط پاره شده .

رفع عيب4 - به كنار كولر برويد وبه پوشال ها توجه نماييد . در شرایطی‌که صداي ريزش آب به گوش نرسيد وهمچنين قطرات آب جاري روي پوشال ها رؤيت نشد , مطمئن باشيد در سيستم پمپاژ آب مشكلي به‌وجود آمده . اين عيب مي تواند به خویش واتر پمپ ويا پارگي شلينگ مربوط باشد . دريچه ها را گشوده نماييد تا مورد معيوب را دقيقا ( شناسايي كنيد . خرابي واتر پمپ مي تواند به هر زگرد شدن پروانه ويا نيم سوز شدن موتور مربوط باشد ولی گاها ( ديده مي شود كه واتر پمپ كاملا ( تندرست است البته در سيستم برق رساني به آن مشكل به وجود آمده قبلی از آن كه واتر پمپ را سوخته تلقي كنيد , سيم هاي رابطش را جدا نموده وبتوسط دو سيم ديگر به آن برق 220 ولت برسانيد . در صورتی کار نكرد وپروانه نیز گريپاژ نيست پس واتر پمپ سوخته است در صورت پاره شدن شلينگ نيز آن را تعويض نماييد .
عيب5 - موتوركار مي كند البته باد كولر خنك نيست .

علت5 - شکاف ناودان ها مسدود شده .

رفع عيب5 - دريچه ها را از كولر جدا نموده ودر صورت امكان پوشال ها را نيز جدا نماييد آنگاه ترک هاي مو جود روي ناودان ها را با جوهر نمك وبرس بشوئيدتا جرم روي حفره ها كاملا ( پاك شود . آن‌گاه ناودان ها را با آب كافي بشوئيد تا بوي جوهر نمك كاملا ( رفع گردد , بعد از آن پوشال ها وشبكه هاي توري را ببنديد و مطمئن باشيد به تهويه مناسبي دست خواهيد يافت .
عيب6 - واتر پمپ والكتروموتور دو بدور در حالا كارند ولی خنك كنندگي كولر , كيفيت چنداني ندارد .

علت 6 - تسمه تنظيم نيست .

رفع عيب6 - براي تنظيم تسمه بايد پيچ هاي پايه الكتروموتور را شل كرد وپايه را طوري جابجا كرد كه تسمه خیر شل باشد كه روي پولي ها كمانه كند ونه آنقدر محکم باشد كه محور را زیر تنش قرار داده بوش ويا تاقان ها را حاد كند ويا منجر سوختگي موتور گردد . بهترين شرایط رگلاژ تسمه آن است كه چنانچه تسمه را نزديك پولي كوچك به وسیله دو انگشت به نیز نزديك كنيم به مقدار يك بند انگشت با نیز مسافت داشته باشند . يا اينكه در شرایطی که موتور را خاموش نموديم سريع رشته توقف نكند بلكه حدود 5 الي 6 بدور بزند بعد از آن بايستد . براي تعويض تسمه ضخامت وطول تسمه را بايد قسمتی از ویژگی ها آن در حیث داشته باشيد .
عيب7 - واتر پمپ والكتروموتور در حالا كارند البته خنك كنندگي كولر كيفيت چنداني ندارد .

علت7 - پارچه برزنتي لرزه گير پاره است .

رفع عيب7 - پارچه برزنتي را بر رسي نماييد واگر در آن پارگي مشاهده وقابل تعمير نيست , آن را تعويض نماييد .
عيب8 - واترپمپ و الكتروموتور كار مي كنند اماخنك كنندگي كولر كم است .

علت8 - موتور حرفه نيم سوز است .

رفع عيب8 - بتوسط يك آمپر متر , جريان موتور رشته را میزان گيري نموده وبا جريان ثبت شده بر روي آن همخوانی دهيد . در شرایطی‌که جريان مقدار گيري شده تعدادی برابر جريان نامي موتور بوده وبدنه استاتور سريع داغ مي شود موتور نيم سوز است .
عيب9 - واتر پمپ والكتروموتور درحال كارند اماكيفيت خنك كنندگي كم است .

علت9 - اندازه پوشال ها كم است وهوا آزادانه وارد كولر مي شود .

رفع عيب9 - در حالتی که پوشال ها را تعويض نموده ايد , در جاگذاري پوشال هاي جديد توجه به کار نيامده سعي شود جاگذاري پوشال ها يكدست باشد وپوشال ها





:: برچسب‌ها: تعمیر کولر آبی , کولر آبی , نصب و تعمیر کولر ,
:: بازدید از این مطلب : 96
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 24 فروردين 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: